اهــــالی آسمــــان

هنـــوز براے شــهید شــــدن فـــرصت هست، دل را بــــاید پـــاک کرد. 【 【 امام خـــامنـہ اے 】 】

اهــــالی آسمــــان

هنـــوز براے شــهید شــــدن فـــرصت هست، دل را بــــاید پـــاک کرد. 【 【 امام خـــامنـہ اے 】 】

اهــــالی آسمــــان

وقتی حوصله ات سر میرود

چه لحظه قشنگی است

وقتی با خود فکر میکنی امام زمان(عج) هم مانند تو روزه است

وقتی لای قرآن را باز میکنی

چه لحظه عجیبی است

وقتی فکر میکنی حسیـن(ع) هم بالای نی همیـن قرآن را می خواند

کاش در این روزها وقتی لیست روزه گیران را امام زمان مرور می کنید

برای چند ثانیه هم که شده روی اسم مـن مکثی کند ... کاش

••●! ❤ چه آرزویی دارد این دلـ م ❤ !●••

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
پیوندهای روزانه

بسم الرب شهدا والصدیقین...

دفعه چهارم بود که می رفتم راهیان نور. وقتی بهم گفتن برای بار دوم دارم از خوشحالی بال درآوردم اما...

اما از این سفر خبر نداشتم از این سفری که ...

از همون اول پشیمون شدم همون دقایق اول (به دلایل ناگفتنی)

روز اولی که رسیدیم اهواز با یک کاروان هماهنگ کردیم که برگردم اما رئیس کاروانمون گفت : نـــــــــــــــــــه. هر کاری کردم می گفت :نـــــــــــه!

دیگه با خودشون معامله کردم: اینجا میمونم به شرطی که پذیرایی خوبی ازم بکنید.

مناطق میرفتیم اما نه حسی نه حالی وقتی میگن فقط تشنه مزه آب میفهمه حقیقته آخه منکه تشنه نبودم(اما کاش بودم ... ای کــاش...)

یکی از مناطق بودیم که راویمون گفت: اون زمونا مناطق جنگی ناامن بودو شهرها امن اما حالا شهر ها ناامن شده و مناطق جنگی امن...اینها همه به خاطر اینه که جنگ نرم توی شهرها و افکار مردمه و همچنین اون زمونا هیچ کجا جایی گناه نبود اما الان شهرها...(خودت قصه مفصل بخوان)

نمیدونم این حرف کی بود اما همین حرف برام کافی بود..

" کجایی؟؟؟ برای چی اومدی؟؟؟ چه خبر از گناهات؟؟؟ چند وقته زیر بارشون داری خفه میشی؟؟؟ چرا خودت تفحص نمیکنی از توی این دریایی گناهی که داری توش خفه میشی و غرق؟؟؟"

تلنگر اینجا خورد.حالا دارم دنبال خودم میگردم.وقعا من کجام؟؟؟کجا؟؟؟امسال کجا بودم؟؟؟ چرا دوبار رفتم؟؟؟ یعنی باهام چیکار داشتن که دوبار دعوتم کردن؟؟؟

میگن" گشتم نبود نگرد نیست" اما من میگم "میگردم چون مطمئنم هست"

کجا میگردم نمیدونم اما نا کجا آباد حتما سر میزنم همون جایی که آقام برای فرار از دستم اونجاست و شبا زیر آسمون مهتابیش تا صبح برای گناهام العفو میگه همونی که میگه خدایا به من مهدی ببخشش و اشک میریزه...

توی تفحص شهدا هرکسی راه نمیدن اما امیدوارم من توی تفحص خودم راهم بدن....التماس دعا از همگی...دعا کنید خود گم شدم توی این دنیای شلوغ پیدا کنم البته با کمک او و صاحب الزمانم...

تفحص کار هرکسی نیست کاش من هم جز هرکسی نباشم بلکه خودم باشم....

از معرفی هرکتابی که در این راه کمکم خواهد کرد دریف نکنید...لطفا...

 

 راه شهادت بسته نشده بلکه به معبری تنگ تبدیل شده...


21 سال و 358 روزش بود  اصلا نمیشناختمش همین چد روز پیش بعد از اینکه تلنگر زدن خودش نشون داد...از چهرش معرفت میبارید الانم که دارم این مینویسم دارم صداش میشنوم اون صدای قشنگش...

خادم الشهدا بود اما نه یک خادم معمولی ... چرا میگم یک خادم معمولی نبود چون خریدنش...خیلی گرون...گرون تر از اونی که فکرش بکنی....

18/12/1390 پرید یعنی 21 روز پیش آسمونی شد میگن راه شهادت بسته نشده اما به معبری تنگ تبدیل شده یعنی این...

عکسش دیدی؟؟ نه!! چرا؟؟؟ پس صورت نورانی شهید حجت الله رحیمی ببین...

شهید حجت الله رحیمی 

وصیتنامش هم برات میذارم.....


بسم رب الشهداء والصدیقین

هر کس که پیمان ولا دارد بیاید هر کس هوای کربلا دارد بیاید

(فان مع العسر یسرا ، ان مع العسر یسرا )

(پروردگارا تو خود گواهی بر من چه میگذرد.)

بارالها !...

خدایا ! دوری خانه ، پدر ، مادر ،برادر و خواهر را

خدایا ! بی خوابی های فراوارن را

خدایا ! دنیا و خواری هایش و همه چیز خوب و بدش را تحمل میکنم ولی دوری تو را یک لحظه تحمل نخواهم کرد.

خدایا ! تو را سپاس میگزارم که این بار سعادت را نصیبم کردی تا در راه خودت و اهل بیتت و شهدای خالصت حضور داشته باشم و آرزو دارم خالصانه از من بپذیری .

خدایا ! چشم طمع به بهشت تو نیز ندارم ، زیرا عبادت هایم را برای این به درگاهت میکنم که تو را لایق عبادت می دانم ، و تو را عادل میدانم و می دانم که تنها بودن در جوار تو سعادت حضور در قیامت توست که انسان را سعادتمند میکند .

خدایا ! سالها و ماه هاست که به دنبال دست یافتن به وصال خویش شهر ها و آبادی ها و کوه ها و دشت ها و بیابانها را پشت سر گذاشته ام ولی هنوز خود را نشناخته ام .

با کاروانی از دوستان و عزیزان حرکت کردم ، در هر مسیری ، بر سر هر کوی و برزنی یکی یکی ، از عاشقان و مخلصان تو جدا گشتم. یک یکشان به سوی تو پرواز کردند و شهد شهادت را نوشیدند و این من بودم که از قافله جامانده ام. همیشه به یاد شهدا شال عزا بر گردن نهادم و همیشه در این فکر بودم که چگونه میتوان عاشق شد ، عاشق الله ، شیفته الله تا مرا جز انصار حسین قرار بدهی و درجه رفیع شهادت را نثارم کنی.

آری خدای مهربان ، این بار نیز دنبال رسیدن به وصال خویش حرکت کردم ، شاید به ارزوی خویش دست یابم.

خدایا ! وقتی اسلام و انقلاب در خطر باشد دیگر این سینه را نمیخواهم.

خدایا ! مکش این چراغ افروخته را و مسوز این سوخته را و مران این بنده ی آموخته را

معشوقا ! اگر بپرسی حجت ندارم ، اگر بسنجی بضاعت و اگر بسوزانی طاقت ...

معبود من ! اگر مرا به جرم بگیری تو را به کرم بگیرم و حاشا که کرم تو از جرم من بیشتر است .

الهی ! اگر با تو دوستی نکردم ، دشمنی هم نکردم . گریخته بودم ، تا تو مراخواندی و بر خوان خود نشاندی .

خدایا ! عاشق در برابر معشوق آن حد عشق میورزد تا که بمیرد ، من هم آنقدر عاشق تو هستم که میخواهم در راه تو ، تکه تکه شوم.

خدایا ! مرا به صراط شهدا و صراط امام ثابت بدار تا شرمنده آنها نشوم و با روی سفید به دیدارشان بیایم.

خدایا ! در این سرزمین مقدس و خونین سوگند میخورم که تا آخرین نفس پیرو راه امام و شهدای عزیزم باشم .

خدایا ! من رضای تو را و لقای تو را بر خوشی دنیا ترجیح میدهم .

خدایا ! اجر و مزد مارا در جوارت به ما عنایت کن .

بارالها ! هیچ در خودم لیاقت وصل به لقای تورا نمیبینم ، ولی امیدم به عفو و بخشش توست .

خدایا ! از جمع یاران جدایم مکن و در مقابل شهدا شرمنده ام مساز ، زیرا به عشق شهادت به درب خانه ات می آیم.

پروردگارا ! تو خود گفتی هر که عاشق من باشد ، عاشقش خواهم بود و هر که را عاشق باشم شهیدش میکنم ، و خون بهای شهادتش را نیز خود خواهم پرداخت . خدایا ! من عاشق توام ، پس خون بهایم را که شهادت است به من پرداخت کن

محبوب من ! شهادت را نه برای فرار از مسئولیت اجتماعی ، و نه برای راحتی شخصی میخواهم ؛ بلکه از آنجا که شهادت در راس قله کمالات است و بدون کسب کمالات ، شهادت میسر نمی شود ، میخواهم و خوشا به حال انان که با شهادت رفته اند.

بارالها ، جندالله را که با سوگند به ثارالله در سنگر روح الله برای شکست عدوالله و استقرار حزب الله زمینه ساز حکومت جهانی بقیه الله گردیده حمایت فرما!

ای سید و مولای من ! بگذار این دیدگان دیگر نبینند ، بس است هر چه دیده اند . بگذار این گوش ها دیگر نشنوند ، بس است هر چه شنیده اند، بگذار این دست و پاها دیگر حرکت نکنند ، بس است هرچه جنبیده اند.

خدایا ! دوست دارم تنهای تنهای بیایم ، دور از هر کثرتی ؛ دوست دارم گمنام گمنام بیایم ، دور از هر هویتی .

خدایا ! اگر بگویی لیاقت نداری خواهم گفت : لیاقت کدام یک از الطاف تورا داشته ام .

یا سیدی و مولای ! ابراهیم را گفتی که عزیزترین فرزندش را قربانی کند ، و او اسماعیل را محیا کرد ، هنگامی که پدر کارد را نزدیک گلوی فرزندش آورد ، ندا آمد دست نگهدار ، ابراهیم آزمایش خود را داد ولی اسماعیل هنوز به آن درجه تکامل نرسیده بود .. زمان زیادی گذشت که عزیزترین فرزند آدم در راه خدا قربانی شد و آن هم حسین ابن علی (ع) بود...

پروردگارا ! قلبم مالامال عشق تو است و از شوق عشق تو و به حسین تو می تپد .

جانا ! جان ناقابلم که امانت توست را بپذیر و از خطاهایم درگذر که من فراق تو و طاقت و تحمل عذاب تورا ندارم.

بارالها ! من همان بنده ای هستم که سالها در گمراهی به سر برده و عصیان اوامر تو را کرده ام ، اما اینک معترفم به گناهانم و اقرار می کنم به اینکه در اشتباه بوده ام ، پس از گناهانم درگذر و توفیق لقایت را که نصیب شهدای راهت میکنی نصیب من هم کن.

بارالها ! تو را شکر میگویم که به من آگاهی بخشیدی تا اینکه بدانم کیستم و از کجایم و به کجا می روم.

خدایا ، در شهادت چه لذتی است که مخلصان تو به دنبال آن اشک شوق میریزند و این گونه شتابان اند.

خدایا ! هدایتم کن ، زیرا میدانم که گمراهی چه بلای خطرناکی است.

خدایا ! هدایتم کن تا ظلم نکنم ، زیرا میدانم که ظلم چه گناه نابخشودنی است.

خدایا ! نگذار دروغ بگویم ، زیرا دروغ ظلم کثیفی است.

خدایا ! محتاجم مکن که تهمت به کسی بزنم ، زیرا تهمت ، خیانت ظالمانه ای است.

خدایا ! ارشادم کن که بی انصافی نکنم ، زیرا کسی که انصاف ندارد ، شرف ندارد.

خدایا ! معرفتمان ده که بس بی معرفتیم.

صبرمان ده که بسیار عجولیم.

بصیرتمان ده که ببینیم انچه نادیدنی است.

کورمان کن که نبایسته ها را نبینیم و جز تو منظر نظر نباشد.

بینشی عطا کن که اهل ثمر شویم.

و فکری ببخش تا به عظمتت پی ببریم و معرفتی یابیم.

دستی ببخش تا دستگیر باشد ، و جز تو به سوی کسی دراز نشود.

قدمی عطا کن که در راه تو بپیماید.

و قدرتی که در خدمت تو باشد.

پیامبر گرامی اسلام: هر کس صادقانه آرزوی شهادت کند ، خداوند به او ثواب آن را عطا خواهد کرد ، هر چند به شهادت نرسد.

راه کاروان عشق از میان تاریخ میگذرد و هر کس در هر زمان بدین صلا لبیک گوید از ملازمان کاروان کربلاست.

تمام خاک را گشتم به دنبال صدای تو ببین باقی است روی لحظه هایم رد پای تو

 

خادم الشهداء : کربلایی حجت الله رحیمی



وبلاگ شهید کربلایی حجت الله رحیمی

این هم وبلاگ یکی از دوستای شهید : دلنوشته های بی قرار

روایت صحنه شهادت از یکی از شاهدان

  • اهــــالے آسمــــان

نظرات  (۲۹)

  • امام را دعا کنید
  • امام زمان(عج

    دل تنگی غروب همه جمعه های من

    کی می رسد به صحن حضورت صدای من؟!

    دیگر دلم برای شما پر نمی زند

    برگرد و بال تازه بیاور برای من

    عمری اگر که می گذرد دل خوشم به این

    نزدیک تر شده است به تو لحظه های من

    غیر از ضرر برای تو چیزی نداشتم

    حتی نیامدست به کارت دعای من

    اشکت اگر به نامۀ اعمال من نبود

    بخشش نبود شامل یا ربنای من

    یک روز، محض خاطر این چند قطره اشک

    وا می شود به خیمۀ سبز تو پای من

    یک شب میان سینه زدن ها و گریه ها

    مُهری بزن به نامۀ کرب و بلای من
  • امام را دعا کنید
  • بسم رب فاطمه زهرا(سلام الله علیها)

    یک نفر بر گرد مولا با سپر چرخیده بود

    بهتر است این که بگویم با پسر چرخیده بود

    سرنوشت شیعه را جور دگر می زد رقم

    در به سمت داخل کوچه اگر چرخیده بود

    آمده مولا به پای خویش بیعت کرده است

    در تمام شهر این گونه خبر چرخیده بود

    تا همین اندازه می گویم که از بس ضرب داشت

    یک نفر سیلی زد اما پنج سر چرخیده بود

    می شد از طرز قدم هایش بفهمی با شتاب

    دور خود در عرض کوچه یک نفر چرخیده بود

    آن که مصداق شریف جمله ی "لولاک..." بود

    سمت پهلویش چرا لولای در چرخیده بود؟
    نشسته ام سر ره تا که یار باز آید

    خزان شدم که دوباره بهار باز آید


    ستاره های شب تیرگی نوید آرند

    که ماه مردم چشم انتظار باز آید


    به لاله های ز خون شسته می خورم سوگند

    که باغبان سوی این لاله زار باز آید


    کویر تشنه شد این بوستان و منتظر است

    که ابر رحمت پروردگار باز آید


    چون نخل خشک گرفتم هزار دست دعا

    کز آن بهار مرا برگ و بار باز آید


    به اشک مخفی شب زنده دارها سوگند

    که صبح خیزد و آن روزگار باز آید


    به سان سایه شدم گوشه گیر و منتظرم

    که آفتاب من از کوهسار باز آید


    ز خون دل همه شب دیده را نگار کنم

    مگر به خانه ی خود آن نگار باز آید


    قرا داده ام از دست و میدهم جان هم

    اگر قرار دل بی قرار باز آید


    از آن نباخته ام جان ز درویش که مباد

    بزحمت افتد و سوی مزار باز آید
    سلام


    پارسال دوست ، امسال...؟
    1)هوچو
    2)غریبه
    3)داداشی
    4)همون آبجی
    5) هوچ کدوم از موارد فوق
    سلام زیارت قبول ماهم دعاکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عالی بودحسابی هوایی شدم...اشکامودراوردی..رفته بودم سرمزارمامان بزرگ وبابابزرگم خیلی خوب بود
  • امام را دعا کنید
  • سلام-منظور این بود که وقتی حضرت زینب فرمودند"یک" یعنی خدا یکتا ست و بار عقیدتی داشت...
    شاید...خوب نتونستم مرادم را برسونم....
    فاطمه جونم نمیای نمیای وقتی میای یه چی میگی آدم هنگ میکنه هاااااااا
    شرمنده
    سلام خدا قوت
    رسیدن بخیر. خداوند ایشان را مورد رحمت و مغفرت خویش قرار دهد و درجاتشان را متعالی گرداند انشاالله. هر دو تا وبی که معرفی فرمودید مطالعه کردم. دست شما درد نکنه.
    فاطمه خانم با اجازتون دو تا از مطالبتون رو پرینت می گیرم برای نصب توی یک نمایشگاه.
    یــــــــــــــــــاعلی
    پاسخ:
    اجرکم عند الله....
    راستی نوشته بودید معرفی کتاب، ما خودمون روسیاهیم و خودمون رو در حد معرفی کتاب نمی دونیم ولی کتاب "خاک های نرم کوشک" کتاب فوق العاده ای است که راجع به شهید بزرگوار عبدالحسین برونسی نوشته شده است.
    یـــــــــــــــــاعلی
    پاسخ:
    با اجازتون اون کتاب + تقریبا تمامی کتاب های آقای عاکف+ نویسنده های خوب دیگه خوندم...به غیر از این موارد معنوی باشه نه دفاع مقدسی..
    سلام خدا قوت
    راستی دوم، با افتخار با نام "خـــــــــــــداجونم سلام به روی ماهت..." لینک شدید.
    اگر تمایل داشتید می تونید با نام "مکتب بسیج" بفرمائید.
    یــــــــــــــــاعلی
    سلام خواهرم وبلاگ پر محتوا و جالبی داری اجرتون با خانم فاطمه (س)
    بهم سر بزنین و اگه مایل به تبادل لینک بودین خبرم کنید تا با افتخار لینکتون بکنم

    نظر هم یادتون نره
    پاسخ:
    ممنون از لطفتــــــون...
  • یک نفر از خویش دلگیر
  • پست دردناکی بود .. دردش درد دوری از شهدا بود برایم .
    در مورد کامنتتان هم امید که فردا بتوانم کاری کنم و در غیر این صورت عذرخواهی ام را بپذیرید
  • غریبه اشنا دوست
  • بنام خدای فاطمه س
    السلام علیک یا صاحب الزمان عج

    سلام به شما

    بارالها ، جندالله را که با سوگند به ثارالله در سنگر روح الله برای شکست عدوالله و استقرار حزب الله زمینه ساز حکومت جهانی بقیه الله گردیده حمایت فرما!
    آمین

    الهم عجل الولیک الفرج
    به امید ظهور حق یا حق
    می‌توان از دیوار سست عقاید گذشت
    می‌توان از قید و بند نترسید گذشت
    می‌توان از ریسمان کهنه ی این زندگی
    وز میان جاده ی رویا خندید گذشت
    می‌توان از نو ساخت بودن و آزادگی
    از شکست نافرجام و تهدید گذشت
    می‌توان ایستاد و برید ، طناب رسم قدیم
    در نبرد بیهوده ی آئین ، نرنجید گذشت
    کی توان از فکر‌ها شدند زنجیری بر دست و پا
    با تأمل پاره کرد و در نبر دید گذشت
    می‌توان رفت و نکرد نگاهی بر پشت سر
    رو به خورشید در دل شب، رهنوردید گذشت
    می‌توان ایستاد و ایستادگی کرد مانند کوه
    در میان رود آرزو، همچو ماهی غلطید گذشت
    می‌توان با نگاه تازه ای جان داد بر زندگی
    با دلی از مهر ، غم را بر شادی بخشید گذشت

    سلام خدا قوت
    اللهم عجل لولیک الفرج
    ای بابا این حرفا چیه اونو که خودم نوشته بودم اگه تمایل داشتید.
    یــــــــــــــــــاعلی
    سلام و رحمت
    خدا قوت
    خسته نباشید
    ایام فاطمیه تسلیت باد
    زیارتتون قبول
    یازهرا س
    سلام عزیزم...اسم خودم سمیراست...اسم مستعار و وبلاگیم نفسه
    بیا وبلاگم ادرس استاد رائفی پور رو لینک کردم....برو وبلاگش....خیلی تاثیر گذاره

    سی دی هاشو تهیه کن و ببین
    پاسخ:
    آدرس وبلاگ داشتم بازم ممنون....
    سلام بر مادر خوبیها.....
    سلام بر ام ابیها....
    سلام بر ام الحسن والحسین...
    پاسخ:
    سلام بر فاطمه زهرا...
    اره در باغ شهادت باز
    بازه باز
    نمی دونم چی بنویسم
    یعنی میدونم ولی ...
    فاطمه خانم میشه حرم رفتی منو دعا کنی خیلی دلتنگم
    خیلی
    سال 90 دو بار اومدم مشهد
    اما...
    پاسخ:
    هنوز دیر نشده...باید از حالا برای سال دیگه برنامه ریزی کنی...
    منم همون 4رو انتخاب میکنم
  • کویر ( مجموعه اشعار بهنام غفاری )
  • سلام
    بسیار زیبا بود
    خدا وبلاگهای ارزشی نویسو بیشتر کنه
  • امام را دعاکنید
  • فدای حضرت زهرا

    او قول داده بود فدای علی شود

    در پشت در به خاطر مولا تکان نخورد

    زهرا خودش علیست چرا کم بیاورد

    چون کوه از مقابل آنها تکان نخورد

    با هیبت از حریم ولایت دفاع کرد

    طوری که آب در دل مولا تکان نخورد
    سلام.ممنون از حضور و اظهار لطفتون.ازدیدن کامنتت خیلی خوشحال شدم.
    سلام.ممنون از مطلب خوب و زیباتون.خیلی اثر بخش و دلنشین بود
  • محب الزهرا سلام الله علیها
  • سلام
    ممنون از حضورتون
    نوشته هاتون خیلی زیباست.
    در پناه چادر خاکی مادرمون زهرا سلام الله علیها باشد.
    مارو هم دعا کنید...
  • مخلص بجه هیئتی ها
  • مادر دو بخش دارد ((ما)) و((در))
    وما هر چه میکشیم از بخش دوم ان است...
    _________________________________________
    ای کاش مادر در پشت در نمی بود
    ای کاش در خانه میخ نمی داشت
    ای کاش خانه مولا در نمی داشت...
    لعن الله قاتلیک و قاتلی محسنک یا فاطمة الزهرا (سلام الله علیهما)
    فاطمیه تسلیت.
  • مخلص بجه هیئتی ها
  • روز موعد از برای انتقام سیلیت
    در رکاب ان علمداریم یازهرا مدد
    ذکر یا زهرا مدد ذکر ظهور مهدی است
    فاطمی گشتن همان درک حظور مهدی است
    ان بانویی که فیض دمادم عطا کند
    مدهش خدا به کوثر رو هم هل عطا کند
    هم پایه اش بقیر امیر حرم نبود
    عرض ادب به ساحت او مرتضی کند
    فرصت نداشت تا که درب خانه وا کند
    خود را در این میانه کمی رو به را کند
    فرصت نداشت تا که علی را صدا کند
    یا چادری برای خودش دست وپا کند...
    وای مادرم
    وای مادرم
    وای مادرم
    بسمه تعالی
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع بعدد مااحاط به علمک

    باسلام
    شهادت صدیقه کبری را به محضر امام عصر وزمانمان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت می گوییم.
    سلام - نظرتو بگی ممنونم


    مـــــــــــــنــــــــــتظــــــــرتــــــــــــــــــــم
    پاسخ:
    ...!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی